Att rena sitt dåliga samvete....

        Det finns många olika sätt att rena sitt dåliga samvete och oftast är det, det som ligger oss närmast. Nu är det midjeomfånget som ska reduceras efter semesterns middagar och goda leverne. Så ett förslag kom från maken om att vi ska ansluta oss till Aftonbladets Viktklubb. Sagt och gjort......
Varje aktivitet ska registreras ( har inte hittat alla), varje liten droppe och smula skall skrivas upp. Ja...nästan lite maniskt, ger det resultat så är det nog bra. Men jag märker att jag inte vill unna mig något för då staffar det sig med att jag måste kompensera det på något sätt. Antingen mindre mat eller mer aktivitet. Jag kan erkänna att jag har inte riktigt tålamodet för att följa ett program till punkt och pricka, tur att maken är bättre på det än vad jag är. Får se om jag orkar hålla i de 3 månader som vi har betalat för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0