Barnfattigdom

Barnfattigdomen har ökat i Sverige, jag arbetar i det område i Örebro där barnfattigdomen är som högst. Att hitta metoder för att på ett övergripande sätt bekämpa de sociala problem som leder fram till barnfattigdomen är förmodligen inte lätt. Jag kan förstå att politikerna vill fördjupa sig i problemet och det är verkligen välkommet.....men att sätta in en OS medaljör som ledare för arbetsgruppen. Stefan Holm har kanske egenskaper som gör honom lämlig.....men vad vill socialdemokraterna att våra ledare ska ha för kvalifikationer för att arbeta med de stora frågor som påverkar våra barn och ungdomar.
Ett allmänt intresse eller faktiska kunskaper......jag är kanske småaktig...men jag tycker att ett jämlikt samhälle för alla ska utredas och drivas av kompetenta personer.

Men det här är nog ganska talande för hur det ser ut i vårt samhälle, är du tillräckligt framåt som mediapersonlighet eller bloggare...så kan du bli en anlitad samhällsdebattör och tydligen även politiker.

Jag är lite tveksamt till om jag har förtroende för dessa personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0