Du är utvald.....


Ja, så stod det på ett kort som kom med posten idag...jag är utvald. det är inte utan att jag sträcker lite extra på mig.

Vad har jag då gjort för att förtjäna detta?

Arbetat flitigt, nej. Tagit mitt samhällsansvar och sett till att sverige har befolkats med ytterligare två individer, som dessutom har fortsatt reproduktionen av vår släkt.
Nej inte det, tagit mitt ansvar och röstat i söndagens omval här i Örebro. Nej inte heller det...där var jag inte en av de utvalda.
Med en viss nervositet fick jag dock ta del av resultatet efter detta val, från mina sida sett så gick valet så som jag ville i alla fall.

Men nej.....det kom ett kort på posten... där det står " DU ÄR UTVALD ATT DELTA I SVERIGES RADIO P4:S SVENSKTOPPSJURY!

Där kan man verkligen tala om ansvarsfullt uppdrag....under 4 veckors tid får jag...lilla jag...vara med och påverka svenskarnas musiksmak.......det är STORT!!!!

Hoppas verkligen att jag klarar av det.....:)

Min danspartner 

Nora får mig att känna mig utvald, det är speciellt med ett barns leende och skratt, mina vänners uppskattning, mina barns kärlek och min älsklings löften om framtiden...det får mig att känna mig utvald.

Men ett kort från Sveriges radio......jag är tveksam....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0