En känsla av sommaren.....

Det är mycket som man ska tänka på inför ett förestående bröllop....det är inte döttrarna som ska gifta sig, än. Nej det är sambon och jag som efter tre års förhållande tänker slå på stort. Det kan kanske uppfattas som onödigt, när man är så gammal och inte har gemensamma barn. Frågan har kommit från flera i min närhet. Vad ska jag svara....det känns bra och vi vill det.
Visst är det så att jag redan från början talade om att jag inte vill leva med någon igen som inte kan tänka sig ett giftemål. Erfarenheterna av att det för lätt att bara avsluta och inte ta ansvar för förhållandet är orsaken. Men i grunden har det nog inte varit tvång, snarare en test på att se om intresset var äkta.
Så nu går vi in i det äkta ståndet, slut på otukt och syndigt leverne....eller vad man nu tänket om samborelationer.
Det är i alla fall otroligt spännande och roligt.

Nu var det väl inte det här som jag skulle skriva om, utan känslan av sommar.
Sol och värme, den yppiga grönskan omkring oss. Doften av nyklippt gräs och vi står precis emellan hägg och syrén, så underbart. Början av maj och redan känns det som försommar, t.om ungdomarna sitter ute på gräsmattorna med öl, engångsgrillar och musiken flödandes från sina bärbara stereoapparater....då är det väl sommar.
Jag kan tycka otroligt synd om alla allergiker som inte kan vara ute och njuta...men jag låter mig inte hindras av det. Ingen lojalitetskänsla här...tyvärr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0