Glada överraskningar

Idag har nog varit som de flesta arbetsdagarna, bra. Då menar jag faktiskt bra, inte bara något som jag skriver utan jag menar det. Jag trivs med att möta människor och det får jag verkligen göra i mitt arbete. Det är olika former av möten, elever, personal, kollegor eller föräldrar, jag trivs och känner mig oftast nöjd när jag stänger av datorn och ger mig av mot hemmet.

Men nu var det gårdagen som jag tänkte på när jag skrev " Glada överraskningar".det var en otroligt skön dag.Varm och solig, vi började dagen med att äta frukost på lilla balkongen. Fågelkvittret blandades med ljudet av bilarna och tågen, men vad gör det bara man kan sitta ute och njuta på en balkong. Vi fixade lite fika och åkte ut till Naturenshus.
För er som inte har varit där och fortsatt promenaden mot Rävgången och Rynningeviken, ni har missat något. Det är en underbar naturupplevelse som jag verkligen rekommenderar, så skönt. Att ligga på en filt, ta en kaffe och macka, läsa tidningen och bara vara. Det är livskvalitét.

Hem, en promenad på stan...jag ville inte sitta inne, så sambon sa att vi kan ju gå ut och ta en öl, efter det att vi hade gjort de arbetsmoment som vi brukar göra på söndagarna.
Ett veckobrev till personalen, kolla mailen och lita annat. Sen tyckte sambon att nu skulle vi gå ut, visst....
Upp på stan, jag ville sitta på en uteservering som badade i sol men han tyckte att vi alla fall skulle gå till Pitchers först. Det var väl okey även om jag inte förstod varför.
På uteserveringen ser jag en av mina vänner sitta ( kul tänkte jag), när jag tittar närmre så sitter hon med mina döttrar. Vilket sammanträffande......ja nu ska jag lämna av dig säger sambon.

Tala om överraskning som mina döttrar hade ordnat, istället för möhippa så blev det en middag på Pitchers med mina döttrar och två av mina vänner. En sån otroligt glädjande tillställning och så lagom.
Jag blir varm i hela kroppen av glädje över detta initiativ och det var verkligen inget som jag kunde gissa mig till att det skulle ske.

En otroligt glädjande överraskning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0