Sånt man inte tror ska hända....

Ja nu ligger det här lite tillbaka i tiden...flera dagar för att vara exakt.
I onsdags hämtade maken mig från jobbet, bilen gick som den ska...inga oroväckande ljud. Med en gammal Skoda kan man förvänta sig att det ska låta.....
På torsdagen skulle mannen återigen ha bilen. Han går iväg, jag hör en bil dåna....inte bra ljud...låter som ett trasigt avgassystem.
Maken kommer in och ber mig oroligt följa med ut för att titta på bilen...Va var det vår bil som lät?

Jag tittar under bilen och det aknas ca 1 meter avgasrör...hm...när hände detta? Borde vi inte ha hört något när en sån stor bit lossnar....och jag fick ju nyss avgassystemet fixat...hm...konstigt.

Maken fick ta tåget och jag cyklade iväg, kollade med verkstaden om de kunde ta emot mig under dagen, innan kl 3 ville de titta på den...fanns katalysatorn kvar? Det kunde ju vara stöld....nej..inte på min gamla bil.

Stressar på jobbet..denna dag går till historien som den mest underliga när det gäller olycksdrabbade sjukdomar, 3 av personalen fick avvika pg.a allvarliga sjukdomar i familjen...hm.

Kastar i mig lunchen, cyklar iväg hem, tar bilen till verkstaden...jo..avgassystemet och katalysatorn är stulen. De hade varit med om det tidigare på gamla bilar.
Vad gör man då?
Polisanmälan och kontakta försäkringbolaget, tack och lov så behövde vi bara betala självrisken och bilen var fit for fight på fredags eftermiddagen igen.

Men sånt här händer ju inte...inte med gamla rostiga bilar...eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0