Teknikens under

Nya erfarenheter är spännande och säkert bra, även om jag kan bli förvånad över att vissa saker fungerar och inte andra.

Idag var jag inne på min internet bank och kunde konstatera att ett försäkringsbolag har under gårdagen gjort tre dragningar på samma summa.
 Nu borde jag säkert exakt veta vad det är för försäkring det gäller, men det gör jag inte. Så, ett samtal till bolaget, väntan i telefon kö och sedan får jag reda på att bolaget har haft svårigheter med sin bank. Pengarna kommer att betalas tillbaka under helgen. Det är ju bra, men vad är det för försäkring?
Det kunde hon inte svara på, en fråga om jag inte hade ett försäkringsbrev att titta på. Jag är kopplad till flera försäkringsbolag och tänkte göra det enkelt för mig, inte behöva gå igenom alla viktiga papper för att se om jag kan hitta rätt.
Med teknikens under...borde det inte vara rimligt att hon med mina siffror lätt ska kunna leta reda på vem jag är och varför jag är kopplad till deras bolag?
Nåja, jag hoppas att de ringer upp mig....de suckar säkert och tänker " Ytterligare en ansvarslös försäkringstagare".

Jag började min karriär igår som bloggare och vill att mina närmaste på Facebook ska kunna se att jag har bloggat, nej det gick inte.
 Ytterligare ett teknikens under, jag skriver in min bloggadress, men den godkändes inte, trots rätt bokstavering, rätt antal punkter...ja, jag vet inte vad som jag gör fel. Ibland känner jag mig väldigt oteknisk och gammal, som en riktig gammal mormor.....( även om jag inte är gammal).

Sen kommer det sista som verkligen är en ny erfarenhet, jag skriver en blogg, min man kan inte komma in på den via netlog, men andra kan det. Inte visste jag att den skulle användas som en datingsite, det är inte riktigt det jag har tänkt mig..... med teknikens under så kan tydligen allt hända....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0